• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hur skulle ni lösa denna extrema situation?

K

Kalabalik

Gäst
Poäng: 0
Hej, har en extrem situation. Har en inkomst för förra året på 1.250.000kr kommer efter uppdateringen i september ha en inkomst på 1.800.000 SEK. Har lån på 1.100.000 sek olika blanko, fem kreditgivare. Betyget är för tillfället 1,8. Efter uppdateringen kommer jag även ha ett väldigt högt underskott pga av ränteskillnadsersättning. Till saken hör att jag behöver lösa åtminstone 300.000 pga av en skatteskuld. Hur skulle ni göra? Vänta till uppdateringen, söka nu?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
G

Groda

Gäst
Poäng: 0
När jag tjänade 5.000.0000 per år så satt jag och funderade på min skatteskuld också.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 409
Mottagna reaktioner
13 481
Poäng
8 917
Kalabalik - 300.000 bör du kunna låna med din inkomst, om ej annat så hos exempelvis Balanzia (250K)
Med din höga lön (efter skatt ligger du på ca 60.000) så bör du inte ha några problem med att betala den höga räntan det kommer att medföra.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 409
Mottagna reaktioner
13 481
Poäng
8 917
När jag tjänade 5.000.0000 per år så satt jag och funderade på min skatteskuld också.

Vad är din poäng?
Är du bara bitter i jantelagens namn att det går bra för han som öppnade tråden eller är du inte medveten om att krediter samt skuldsättning statistiskt är mer utbrett hos folk som tjänar mer?
 
K

Kalabalik

Gäst
Poäng: 0
Tack Terry, har följ dig länge i tråden och fått fin inspiration. Skuldsättningen har sina anledningar så klart. Vad tror du är bäst att göra. Vänta till nya inkomsten? Alt söka nu?
Har precis väntat ut en hel del förfrågningar så den senaste är från maj och har 5 totalt
 
K

Kalabalik

Gäst
Poäng: 0
menade så klart på forumet. Till saken bör läggas till att jag även har höga bolån
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Tack Terry, har följ dig länge i tråden och fått fin inspiration. Skuldsättningen har sina anledningar så klart. Vad tror du är bäst att göra. Vänta till nya inkomsten? Alt söka nu?
Har precis väntat ut en hel del förfrågningar så den senaste är från maj och har 5 totalt
Underskottet påverkar nog inte betyget så mycket. Det är bra så länge underskottet inte ökar mer än inkomsten.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 409
Mottagna reaktioner
13 481
Poäng
8 917
Jag vet inte alls hur snabbt du måste betala skatteskulden.
Jag resonerar nog på följande sätt - Är det bråttom, alltså att det måste lösas snart. Ja då hade jag nog ansökt nu.
Om det är så att det hela kan vänta, då hade jag väntat.

Du är fortfarande under 90% procent i belåning på en hög inkomst, finns mängder här på forumet som tjänar en tredjedel utav vad du gör men samtidigt sitter dom med 1.1-1.2 i blanco.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp